1.7.93 - Langs Helsingørmotorvejen Midt
-
Plannavn
Langs Helsingørmotorvejen Midt
-
Plannummer
1.7.93
-
Generel anvendelse
Blandet bolig og erhverv
-
Specifik anvendelse
Parkeringsanlæg, Tekniske anlæg, Offentlig administration, Område til offentlige formål, Kontor- og serviceerhverv, Boligområde
-
Fremtidig zonestatus
Byzone
-
Maksimale etageareal, der må opføres
90000 m2 beregnet ud fra området som helhed
-
Max. bygningshøjde (m)
28
-
Anvendelse
Videnserhverv (herunder kontor).Offentlige formål: Offentlig service og offentlig administration.Boliger. Konference- og hoteldrift.P-hus: Overdækket parkering eller parkering som del af en bebyggelse med anden anvendelse.Tekniske anlæg.Videnserhverv (herunder kontor): Mindre grundvandstruende virksomheder med ingen eller kun ubetydelige oplag af eller anvendelse af mobile forureningskomponeneter.Der skal generelt sikres varierede anvendelser i Tracéet som helhed, fx bolig/erhverv. Stationsnært kerneområde.
-
Bebyggelsens omfang
Der må maksimalt etableres 90.000 m² etageareal bebyggelse. De 15.000 m² etageareal ud af det samlede omfang af bebyggelse må kun anvendes til P-hus. Bebyggelse udlægges med variation i højder og udformning. Bebyggelse skal opføres i mindst 2 etager. Dog må sekundære bygningspartier til bebyggelse eller sekundære bygninger fx cykelskure eller overdækninger opføres i mindre end 2 etager. Alle bygningshøjder er inklusiv evt. tekniketage/teknik på tag.Bebyggelse skal have høj arkitektonisk kvalitet samt integrere uderum og grønne rum mod de omgivende veje og stier. Bebyggelse skal være afbrudt af grønne rum.
-
Opholdsarealer
Der skal være særlig fokus på byrum og uderum, samt på beplantning og grønne rum, med integration af landskabskvaliteter og -principper. Der må kun etableres et minimalt udendørs oplag.
-
Miljø
Ved planlægning af området skal der tages særlig hensyn til støj fra Helsingørmotorvejen og de omkringliggende veje. Der skal indtænkes støjdæmpning i forhold til bebyggelse og uderum.
-
Trafik
Planlægning af området skal tænkes sammen med og supercykelsti samt fremtidige trafikale anlæg til forbedring af trafikforholdene i forbindelse med byudviklingen.Indkørselsforhold fra Lundtoftegårdsvej til rammeområderne i Tracéet vil blive behandlet generelt i den fremtidige lokalplanlægning.Det kan vise sig hensigtsmæssigt at etablere få samlede indkørsler fra Lundtoftegårdsvej til flere ejendomme. De generelle parkeringsnormer kan fraviges i lokalplanlægningen efter en konkret vurdering af byggeriets parkeringsbehov.
-
Særlige bestemmelser
Ved letbanestationerne kan der udlægges mindre arealer til butikker, som skal fungere som et sekundært tilskud til den primært funktion (station).
Læs også generelle rammer, retningslinjer og definitioner
-
Status
Vedtaget