1.7.93 - Langs Helsingørmotorvejen Midt

loading image
Henter kort...
static-map
  • Plannavn

    Langs Helsingørmotorvejen Midt

  • Plannummer

    1.7.93

  • Generel anvendelse

    Blandet bolig og erhverv

  • Specifik anvendelse

    Parkeringsanlæg, Tekniske anlæg, Offentlig administration, Område til offentlige formål, Kontor- og serviceerhverv, Boligområde

  • Fremtidig zonestatus

    Byzone

  • Maksimale etageareal, der må opføres

    90000 m2 beregnet ud fra området som helhed

  • Max. bygningshøjde (m)

    28

  • Anvendelse

    Videnserhverv (herunder kontor).Offentlige formål: Offentlig service og offentlig administration.Boliger. Konference- og hoteldrift.P-hus: Overdækket parkering eller parkering som del af en bebyggelse med anden anvendelse.Tekniske anlæg.Videnserhverv (herunder kontor): Mindre grundvandstruende virksomheder med ingen eller kun ubetydelige oplag af eller anvendelse af mobile forureningskomponeneter.Der skal generelt sikres varierede anvendelser i Tracéet som helhed, fx bolig/erhverv. Stationsnært kerneområde.

  • Bebyggelsens omfang

    Der må maksimalt etableres 90.000 m² etageareal bebyggelse. De 15.000 m² etageareal ud af det samlede omfang af bebyggelse må kun anvendes til P-hus. Bebyggelse udlægges med variation i højder og udformning. Bebyggelse skal opføres i mindst 2 etager. Dog må sekundære bygningspartier til bebyggelse eller sekundære bygninger fx cykelskure eller overdækninger opføres i mindre end 2 etager. Alle bygningshøjder er inklusiv evt. tekniketage/teknik på tag.Bebyggelse skal have høj arkitektonisk kvalitet samt integrere uderum og grønne rum mod de omgivende veje og stier. Bebyggelse skal være afbrudt af grønne rum.

  • Opholdsarealer

    Der skal være særlig fokus på byrum og uderum, samt på beplantning og grønne rum, med integration af landskabskvaliteter og -principper. Der må kun etableres et minimalt udendørs oplag.

  • Miljø

    Ved planlægning af området skal der tages særlig hensyn til støj fra Helsingørmotorvejen og de omkringliggende veje. Der skal indtænkes støjdæmpning i forhold til bebyggelse og uderum.

  • Trafik

    Planlægning af området skal tænkes sammen med og supercykelsti samt fremtidige trafikale anlæg til forbedring af trafikforholdene i forbindelse med byudviklingen.Indkørselsforhold fra Lundtoftegårdsvej til rammeområderne i Tracéet vil blive behandlet generelt i den fremtidige lokalplanlægning.Det kan vise sig hensigtsmæssigt at etablere få samlede indkørsler fra Lundtoftegårdsvej til flere ejendomme. De generelle parkeringsnormer kan fraviges i lokalplanlægningen efter en konkret vurdering af byggeriets parkeringsbehov.

  • Særlige bestemmelser

    Ved letbanestationerne kan der udlægges mindre arealer til butikker, som skal fungere som et sekundært tilskud til den primært funktion (station).

    Læs også generelle rammer, retningslinjer og definitioner

  • Status

    Vedtaget