1.7.95 - Langs Helsingørmotorvejen, Nord

loading image
Henter kort...
static-map
  • Plannavn

    Langs Helsingørmotorvejen, Nord

  • Plannummer

    1.7.95

  • Generel anvendelse

    Blandet bolig og erhverv

  • Specifik anvendelse

    Parkeringsanlæg, Tekniske anlæg, Offentlig administration, Område til offentlige formål, Kontor- og serviceerhverv, Boligområde

  • Fremtidig zonestatus

    Byzone

  • Maksimale etageareal, der må opføres

    110000 m2 beregnet ud fra området som helhed

  • Max. bygningshøjde (m)

    28

  • Anvendelse

    Videnserhverv (herunder kontor). Offentlige formål: Offentlig service og offentlig administration. Boliger. Konference- og hoteldrift. P-hus. Tekniske anlæg.Videnserhverv (herunder kontor): Mindre grundvandstruende virksomheder med ingen eller kun ubetydelige oplag af eller anvendelse af mobile forureningskomponeneter.P-hus: Overdækket parkering eller parkering som del af en bebyggelse med anden anvendelse.Stationsnært kerneområde.Der skal generelt sikres varierede anvendelser i Tracéet som helhed, fx bolig/erhverv.

  • Bebyggelsens omfang

    Der må maksimalt etableres 110.000 m² etageareal bebyggelse. De 20.000 m² etageareal ud af det samlede omfang af bebyggelse må kun anvendes til P-hus. Bebyggelse udlægges med variation i højder og udformning. Bebyggelse skal opføres i mindst 2 etager. Dog må sekundære bygningspartier til bebyggelse eller sekundære bygninger fx cykelskure eller overdækninger opføres i mindre end 2 etager.Alle bygningshøjder er inklusiv evt. tekniketage/teknik på tag.Bebyggelse skal have høj arkitektonisk kvalitet samt integrere uderum og grønne rum mod de omgivende veje og stier. Bebyggelse skal være afbrudt af grønne rum.

  • Opholdsarealer

    Der skal være særlig fokus på byrum og uderum, samt på beplantning og grønne rum, med integration af landskabskvaliteter og -principper.Der må kun etableres et minimalt udendørs oplag.

  • Miljø

    Ved planlægning af området skal der tages særlig hensyn til støj fra Helsingørmotorvejen, de omkringliggende veje og den kommende letbane. Der skal indtænkes støjdæmpning i forhold til bebyggelse og uderum.

  • Trafik

    Planlægning af området skal tænkes sammen med kommende letbane, letbanestationer og supercykelsti samt fremtidige trafikale anlæg til forbedring af trafikforholdene i forbindelse med byudviklingen. Letbanens endestation findes i denne ramme.Indkørselsforhold fra Lundtoftegårdsvej til rammeområderne i Tracéet vil blive behandlet generelt i den fremtidige lokalplanlægning. Det kan vise sig hensigtsmæssigt at etablere få samlede indkørsler fra Lundtoftegårdsvej til flere ejendomme.De generelle parkeringsnormer kan fraviges i lokalplanlægningen efter en konkret vurdering af byggeriets parkeringsbehov.

  • Særlige bestemmelser

    Ved letbanestationerne kan der udlægges mindre arealer til butikker, som skal fungere som et sekundært tilskud til den primære funktion (station). Overfor boligerne på Lundtoftegårdsvej 101 - 109 (matr. nr. 11ei) skal højden reduceres fra de 28 m efter nærmere planlægning.

    Læs også generelle rammer, retningslinjer og definitioner

  • Status

    Vedtaget